Delen     Populaire blogs     Volgende blog »
Blog maken     Inloggen
_
_
Cookies op 50plusser.nl

50plusser maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. 50plusser gebruikt functionele en analytische cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden. Bovendien plaatsen derde partijen tracking cookies om u gepersonaliseerde advertenties te tonen en om buiten de website van 50plusser relevante aanbiedingen van 50plusser te doen. Ook worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken.
Door op Akkoord te klikken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord


Klik hier voor meer informatie.
GOOILAND
Geschiedenis van Gooiland van 900 tot 2007
_
Home__Weblog__Prikbord__Fotoblog__Videoblog__Foto's__Links__Gastenboek__Vrienden__Zoeken__Tip__Login
_

Welkom op mijn Weblog


http://gooiland.vijftigplusser.nl/?page=article&warticle_id=44460



Mijn Profiel

gooilander
Ik ben nu offline

• Mijn profiel
• Privé bericht sturen
• Als vriend toevoegen

Toevoegen als weblog vriend






Zoeken in Google
_



Categorieën Overzicht




Laatste Weblog artikelen




Fotoboeken


FAMILIE (1)
_
ERFGOOIERS (89)
_

FAMILIE (1)
_
FAMILIE (2)
_






Weblog Vrienden


Nog geen weblog vrienden toegevoegd.



Gastenboek berichten

Mitch Vanessa
18 september 2019 03:20
_
Getuigschrift over hoe ik mijn lening heb ontvangen tegen 2% (Frank Loans Services) Compliment van de dag aan iedereen hier, mijn naam is Mitch Vanessa, ik zou zonder voorbehoud aanraden om met "Frank Loan Services" te werken voor elke vorm van leningen zonder reservering, ik verkeerde in een financiële crisis en had een lening van € 250.000 nodig, ik probeerde bijna alle banken en sommige andere kredietmaatschappijen en ik kon geen goedkeuring krijgen, toen besloot ik om nog een keer te proberen dat ik contact opnam met "Frank Loans Services" voor hulp, ik kon zien dat hij het type persoon was dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing nemen voor mij en mijn gezin, gelukkig kreeg ik met succes een lening, zelfs met of zonder onderpand, maar geen kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar. Vindt u het moeilijk om kapitaalservice te verkrijgen van lokale banken en andere financiële instellingen? Heeft u problemen met onbetaalde rekeningen en weet u niet welke kant u op moet of waar u heen moet? Hoe zit het met het vinden van een gerenommeerd schuldenconsolidatiebedrijf dat u kan helpen bij het verminderen van de maandelijkse afbetaling, zodat u betaalbare terugbetalingsopties hebt en ruimte om te ademen aan het einde van de maand en rekeningen moeten worden betaald? "Frank Loans Services" is het antwoord, ze bieden leningen tegen een zeer betaalbare rente van 2% geïnteresseerde personen moeten contact met hem opnemen via zijn e-mail: k.frankloans@g mail.com Mobile: + 1-713-389-6778. Hun diensten omvatten onderwijsleningen, onroerendgoedleningen, herfinancieringsleningen, bedrijfsleningen, boerderijleningen, hypotheekleningen, harde leningen, autoleningen, persoonlijke leningen, studentenleningen, woningleningen enz. Neem vandaag nog contact met hen op voor verdere vragen via zijn e-mail. : k.frankloans@g mail.com Mobiel: + 1-713-389-6778.

Alexander
20 augustus 2019 02:53
_
Hallo Heeft u een lening nodig voor een persoonlijk doel of voor uw zakelijke behoeften? Hier is goed nieuws voor jou. U bent op de juiste plaats. Wij hebben de capaciteit om zakelijke en persoonlijke leningen / leningen aan bedrijven en particulieren te verstrekken tegen een rentevoet van 2%. E-mail: azertmorter@gm ail.com WhatsApp: +13219993670 https://avantinc.webnode.com Alexander Lynge gegarandeerd leningaanbod

Natasja
26 november 2018 21:06
_
Beste Meneer de Gooijer, Mijn voorvader is Gerrith Steevensz Monkije, en ben zo benieuwd hoe onze achternaam veranderde van Monkije naar uiteindelijk Wortel. Heeft u of iemand op dit forum misschien een idee? Met vriendelijke groeten, Natasja




Watskeburt Op 50plusser.nl

Door TontenBrinke om 18:09
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door Lieke53 om 18:08
_
Lieke53 Online

Door tulpmans om 18:08
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door SiebevanderBij om 18:08
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door Rosalina42 om 18:08
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door tulpmans om 18:07
_
Nieuwe Reactie geplaatst

Door Briesje om 18:07
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door Rosalina42 om 18:07
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst





_

Andere artikelen



Noodlanding Duitsch vliegtuig op de Oostermeent te Blaricum


De Oostermeent nabij Huizen en Blaricum

Oktober 1934 maakte een Junker vliegtuig F 24 D-URIS een noodlanding op de Meent bij Blaricum. De Gooi en Eelmander plaatste een foto van het toestel. (1) In de Gecom. Gooische bladen stond onder de kop ‘’ Noodlanding Duitsch vliegtuig ‘’ een uitgebreid artikel. (2) Het één-motorige vliegtuig, aangedreven door een 650 PK dieselmotor, werd ’gestookt’ met ruwe olie. De motor was vernield door het stukslaan van een der zuigers. De ‘bestuurder’ had direct de motor afgezet en gezocht naar een terrein voor een noodlanding. Al gauw kwamen veel kijklustige opdagen. In de loop van de middag waren dat er al 500. De politie had de handen vol met het verjagen van de menigte.


Het bewuste vliegtuig was een Junker G F 24D-URIS met de naam Essen. De jounalist meende dat het toestel op weg was naar Essen. In dat geval was het wel erg afgedwaald

________________________________________

HET GESTRANDE VLIEGTUIG VERTROKKEN
Zaterdagmiddag waren de herstellingswerkzaamheden zoover gevorderd, dat te half vier de omgeving werd vrijgemaakt en de nieuwe motor in een kalm tempo begon te draaien. Vele Huizers hebben ’t opstijgen gemist, omdat zij bij den voetbalwedstrijd van Huizen tegenwoordig waren, maar toch had de Huizer politie , die tot een ploeg van tien was versterkt, geen gemakkelijke taak om het terrein vrj te houden.Terwijl de vele koeien, die de meent bewandelden, werden te hoop gedreven, taxide het groote toestel naar een gunstige plek om van de geringen tegenwind te profiteeren . Daar werd de motor op volle toeren geschakeld en weldra hobbelde de reus met steeds toenemende snelheid over den grond om daarna los te komen en linea recta op Schiphol aan te vliegen. (3) .


-------------------------------------------


F.J.J. de Gooijer


___________________________________________


Bronnen

1. Gooi en Eemlander foto van 17-10-1934

2. De Laarder Bel en Gecomb. Gooische Bladen 18-10-1934

3. Gecomb. Gooische Bladen 23-10-1934

____________________________________________________

Afbeeldingen;

1. De Oostermeent nabij Huizen en Blaricum.

2. Links het vliegtuig Junkers G F 24 D-URIS Essen. Dit vliegtuig maakte een noodlanding op de Oostermeent te Blaricum. Gebouwd in 1925 als G 24. Omgebouwd in 1934 als D-URIS. Gedemonteerd in 1939.


3. Het type Junkers F 24 D met dieselmotor Jumbo 4 maakte in oktober 1934 een noodlanding op de Meent bij Blaricum


4. Het Lufthansa vliegtuig Junkers F 24 D - URIS genaamd Essen, maakte in oktober 1934 een noodlanding op de Meent bij Blaricum.


5. Noodlanding Lufthansa vliegtuig F 24 D-Uris. Verslag landing op de Oostermeent bij Blaricum. ( Gecob. Gooische Bladen 18-10-1934

-----------------------------------------------------





Links: G F 24 D-URIS Essen. Rechts: G F 24 D-UPOP Bayern.


Het type Junkers F 24 D met dieselmotor Jumbo 4 maakte in 1934 een noodlanding op de Meent van Blaricum.


Noodlanding van Junkers F 24D-Uris - genaamd Essen. ( G&E 17-10-1934)


Noodlanding Duitsch Vliegtuig Junkers F 24 D- URIS. Verslag landing Oostermeent bij Blaricum. (Gecob. Blad. 18-10-1934


De dieselmotor wordt uit het vliegtuig getakeld onder toezicht van de Blaricumse Rijksveldwachter Jan Post.


Noodlanding Duits vliegtuig op de Meent bij Blaricum. - GE 17-10-1934


Artikel links



Geplaatst op 19 december 2014 16:00 en 4585 keer bekeken



Deel dit artikel via:





_
R
eacties van leden


Je reactie
Naam   Gast
Reactie   
  _
Captcha_Beveiligingsvraag

Welk dier is dit?
_





_
Agaaths-weblog.1  
13 sep 2011 17:11
Frans, da's kort informatief en leuk, maar waar lag de fout? waarschijnlijk de gestookte ruwe olie.
Natuurlijk kwamen daar veel mensen op af, er was toch niets in die tijd, geen radio, geen T.V. , veel mensen waren analfabeet, vreselijk toch, je kinderen niet voor kunnen lezen, leuk artikel, klein en fijn, li gr agaath

Gooilander  
13 sep 2011 18:55
Dag Agaath,

In 1934 was ik 1 jaar. In die tijd was er geen TV en computers, maar wel radio. Vermoedelijk zijn er nu in Nederland veel meer analfabeten en die mensen spreken zelfs geen Nederlands. (kunnen ook hun eigen moedertaal niet lezen) Mijn overgrootvader (geb. 1809) , grootvader (geb. 1852) en grootmoeder ( geb. 1865) waren boeren die in het stadje Naarden woonden. Zij konden wel degelijk lezen en schrijven. Mijn moeder was kindermeisje geweest bij rijke lui. Zij kon zeer goed voorlezen en vertellen.

Lezen kan een groot deel van de Nederlanders al eeuwen. Iedere dag een stukje voorlezen uit de bijbel. ( in onze familie was dat geen gebruik - gelukkig)

De tekst in die oude krant is het leukst. Er was geen piloot, mmaar een BESTUURDER VAN HET VLIEGTUIG . De dieselmotor werd GESTOOKT.

groet
Frans
(het vliegtuig was type F 24D-URIS - hoorde ik vandaag)
_





_
Ofsen  
27 mrt 2013 12:40
prachtig zo'n oude kist. ik zou ook gaan kijken als een vliegtuig een noodlanding maakt. in 1934 zat ik nog in de hemel in afwachting van mijn afdaling naar de aarde. Eerst koeien verdrijven voordat ze weg konden vliegen. schitterend. herinnert mij aan de jaren 70 toen wij in zoetermeer eerst de koeien van het voetbalveld moest drijven om te kunnen voetballen. de boer had wel al de koeien plakken weggehaald.

Gast  11 jan 2016 13:28
Heel mooi Frans .
_





_
Gast  06 nov 2017 09:01
Interessant weetje: (en foto´s!) Verscheidene driemotorige passagiersvliegtuigen G 23 / G 24 zijn vanaf 1928 omgebouwd tot vrachtvliegtuigen met één motor. Dit waren vliegtuigen uit de eerste Dessau bouwserie uit 1925. De ombouwingen kregen de typeaanduiding F 24. Sinds de eerste verbouwing in het voorjaar van 1928 is de BMW VI u (551 kW / 750 pk) motor, de BMW VII au, geïnstalleerd (507 kW / 690 pk) en de Junkers-ruwoliemotor Junkers FO 4. Deze laatste kreeg de fabrieksaanduiding W 41 in Dessau (ook de aanduiding J 41 is te vinden). De vliegproef vond plaats op 30 augustus 1929 op de route Dessau - Keulen.

Bij het converteren naar de F 24 werden de vleugelmiddenstukken met de motorgondels aan beide zijden verwijderd. Het passagierscompartiment, samen met het gedeelte aan de achterkant van de romp (voorheen opslagruimte voor bagage, toilet en wasruimte) werd bevrijd van apparatuur. De daardoor verkregen laadruimte bleek een economisch haalbare oplossing voor toenemend luchtvrachtverkeer. De "Deutsche Luft Hansa A.G." (Spelling sinds de oprichting op 26 januari 1926, veranderde met ingang van 1 januari 1934 in "Deutsche Lufthansa A.G.") vloog met verschillende F 24 vliegtuigen sinds 1928/1929.

In december 1931 werd voor de eerste keer een F24 uitgerust met een ruwe olie motor Jumo 4. Dit vliegtuig pendelde op de route tussen Berlijn-Tempelhof en Amsterdam. Het was de voormalige G 23 met het serienummer 850, die in 1925 opnieuw was gemotoriseerd in Limhamn voor G 24. Volgens informatie zijn in totaal elf van de voormalige passagiersvliegtuigen omgebouwd tot luchtvracht F 24. Dit type was het eerste Junkers-vrachtvliegtuig.

!! In een europees Museum (helaas weet ik niet welke, Staat een model van de D-URIS, met op de staart het oude duitse zwart-wit-rood gestreepte vlag. In Japan schijnt dit model met hakenkruisvlag op de staart te koop te zijn.

Zie
http://i87.servimg.com/u/f87/11/77/74/05/junker11.jpg
en
http://www.pandora.nu/yazzaka/file/jpeg/F24-2.JPG

Groetjes uit Duitsland
Monique Vos